Suksessterte

Jeg har idag passert 2000lesere!! Dette er utrolig gøy. Spesielt siden det bare er 26dager siden jeg startet å blogge!! Dette feirer jeg med å lage favorittkaken min, suksessterte!! Dette er en utrolig enkel og fantastisk god kake!

Dette trenger du:

Kakebunn:
150g malte mandler
150g melis
4 eggehviter

Frosting:
4 eggeplommer
1dl fløte
125g sukker
150g smør
1ts vaniljesukker

Sett stekeovnen på 160grader.

Bland eggehviter så det blir stivt. Ha deretter i malte mandler og melis. Bland alt godt sammen, og ha i en rund form. Jeg pleier å bruke en 20cm form, men hadde bare 24cm så kakebunnen ble litt tynnere en vanlig. Ha kaken i stekeovnen i ca 20-25 minutter. Hvis man bruker en 20cm form burde den stå litt lengre. Bruk en gaffel (eller pinne) og stikk den i midten av kaken for å sjekke om den er ferdig. Den skal være helt tørr når du tar den ut igjen. 

Ha alle ingrediensene til frostingen i en kjele, utenom smøret. Bland alt sammen godt før du setter den på kokeplaten. Kok kremen på middels varme til den tykner. La kremen avkjøle seg godt. Ha smøret i en bolle og bruk en mikser for å gjøre smøret ordentlig fluffy. Når kremen er ordentlig avkjølt ha du det i bollen med smøret. Bland smøret og kremen godt sammen! 

Tips!! Kakebunnen må være ordentlig avkjølt før du tar på kremen, hvis ikke så smelter den. 






Jeg beklager for veldig dårlige bilder!! Jeg må ta bilder med iphonen da jeg ikke har fungerende kamera!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar